Egy szösszenetet szeretnék veletek megosztani, amely csak úgy szembe jött velem a neten. A téma összefügg egy korábbi bejegyzésemmel a humorral kapcsolatban. Szerintem egy jó tanító ismérve elsődlegesen az, hogy egy száraz tananyagot is képes leadni a diákoknak úgy, hogy fenn tudja tartani az érdeklődést végig. Gyakorlati tapasztalataimból kiindulva is állíthatom, hiszen jelenleg diákként is funkcionálok. Az elmúlt évek folyamán több olyan oktatóval is találkoztam, akik bár hatalmas tudással rendelkeztek, átadni azt nem voltak képesek. A TANÍTÓ szavunkat én többféleképpen értelmezem, hiszen számomra sokkal komplexebb értelmezése van.  Számomra egy lelki- és testi segítő is tanító, hiszen egy szerzett elméleti és empirikus tudás birtokában igyekszik másoknak segíteni. Minden olyan szakmában, ahol emberekkel érintkezünk – így a segítő szakmákban is – elengedhetetlen az empátia készség egy jó adag humorérzékkel megfűszerezve. Ahhoz, hogy valakinek segíteni tudjunk, el kell nyernünk a bizalmát. Bizalmat felépíteni pedig nem könnyű feladat egy klienssel, hosszú időbe telhet. Ebben nyújthat segítséget a kommunikációnkba becsepészett, az aktuális helyzethez illő humorérzék. Még a csapból is az folyik: Először önmagad kell eladnod! Ez vonatkozik akár egy állásinterjúra, de a saját hivatásunkra is, de még a magánéleti kapcsolatainkra is. Ha ez sikerült, elfogadnak, hiteles leszel mások szemében, követni fognak, képessé válsz mások mentorálására.

Ez a rövid, szarkasztikus humorral teli példa pont azt mutatja be, hogy egy tanító milyen módon tudja eladni magát, leadni úgy a tananyagot, hogy a figyelmet is megkapja. Szerintem, egy teljesen laikus ember is megérti a marketing alapfogalmait ez alapján 🙂 Mit gondoltok?

Mi a marketing?

Látok egy fantasztikus férfit egy fogadáson. Odamegyek hozzá és azt mondom: “Fantasztikus vagyok az ágyban”.
Ez a direkt marketing.
Látok egy fantasztikus férfit egy fogadáson. Odamegyek hozzá és megszerzem a telefonszámát. Másnap felhívom és azt mondom: “Szia, fantasztikus vagyok az ágyban”.
Ez a telemarketing.
Kollégáimmal vagyok egy fogadáson és meglátok egy fantasztikus férfit. Egyik kolléganőm odamegy hozzá és rám mutatva így szól: “Ő fantasztikus az ágyban”.
Ez a reklám.
Beülök az autómba, lassan hajtok a városban és a nyitott ablakon át minden járókelőnek odakiáltom: “Fantasztikus vagyok az ágyban!”
Ez a spam, azaz a kéretlen reklám.
Látok egy fantasztikus férfit egy fogadáson. Felállok, megigazítom a blúzom, odamegyek hozzá és töltök neki egy italt. Adok neki tüzet, amikor látom, hogy nem találja az öngyújtóját. Felajánlom, hogy hazaviszem, mert a közelében lakom, majd ezt mondom: “Mellesleg, fantasztikus vagyok az ágyban”.
Ez public relations, azaz PR.

És most következik a lényeg!
Látok egy fantasztikus férfit egy fogadáson. Odajön hozzám és így szól: “Hallom, fantasztikus vagy az ágyban”.
Ez a brand recognition, azaz márkafelismerés.
És ha az aktus után azt mondja: “Hááát tényleg fantasztikus vagy az ágyban!”
Akkor az a vásárlói elégedettség.
És ha elvesz feleségül, akkor az a márkahűség!

error: Védett tartalom !!